Verwarrende kunststof

Precies een week geleden barstte carnaval los. Pèkske aan, schmink op en richting Maastricht voor drie dagen lang onderdompeling in volledige ontspanning en feest. Genieten van een hoop aw kloete. Dit jaar deed ik daar helemaal aan mee: ik was Andrea Rieu (’t nisjeke vaan, helaas zoonder talent), inclusief prutviool (miene stradivalsius). Muziek speelt sowieso een belangrijke rol: de leedsjes (zie eerdere blog hier), de hermeniekes (eerdere blog hier), de sambabands. En je neemt soms ook een sambabal, fluitje of iets anders, waarmee je muziek kunt maken mee.

Vrienden van ons hadden een woodblock mee. Het was van groen plastic. Waardoor de vraag opkwam of het dan wel een woodblock kon heten. Mijn vriend verwees naar mij door: “Dit is echt een vraag voor Josefien”. Ik zei: “Zeker, is een plastic woordblock een woodblock. Want wat heb je vast in je andere hand?”. “Een glas bier.” “En wat zit er in je bril?” “Brillenglazen.” “En waar zijn die brillenglazen en het glas in je hand van gemaakt …?” Precies!

in juni volgt hier een ontknoping, maar als je met je muis hierop gaat staan (zonder te klikken), zie je ook het antwoord 😉

Plaats een reactie